Umowa z influencerem

  • influencer usuwa opublikowane materiały przed ustalonym terminem albo ich nie publikuje,
  • gość podcastu odmawia publikacji rozmowy po jej nagraniu,
  • przedsiębiorca, marka nie otrzymują praw do materiału, mimo że za niego zapłacili.

  1. Zakres współpracy i obowiązki stron,
  2. Zasady publikacji i oznaczenia reklamowe,
  3. Wynagrodzenie i zasady rozliczeń,
  4. Prawa autorskie i licencje – kto jest właścicielem materiałów powstałych w ramach współpracy? Czy marka może ich później używać w reklamie, czy potrzebna jest dodatkowa zgoda?
  5. Zgoda na wykorzystanie wizerunku i głosu – kluczowa przy współpracy z twórcami, którzy pojawiają się przed kamerą lub na zdjęciach. Brak takiej zgody może skutkować koniecznością usunięcia materiałów (!)
  6. Poufność i zakaz konkurencji,
  7. Zasady rozwiązania współpracy.

*Photo by Brooke Lark on Unsplash.