Korzystanie ze Strony internetowej www.mlampart-kancelaria.pl oznacza akceptację poniższych warunków Polityki Prywatności i Polityki Cookies.
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
Niniejsza Polityka Prywatności i Polityka Cookies określają zasady Przetwarzania i ochrony Danych osobowych przekazanych przez Użytkowników oraz plików Cookies, a także innych technologii pojawiających się na Stronie internetowej: www.mlampart-kancelaria.pl.
- Administratorem Strony i Danych osobowych przekazywanych w jej ramach jest Marta Lampart prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Marta Lampart Kancelaria Radcy Prawnego pod adresem Szlak 65/609A, 31-153 Kraków, NIP: 6422923517.
- Administrator przetwarza Dane osobowe zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Administrator dokłada szczególnej staranności, aby zapewnić poszanowanie prywatności Użytkowników oraz ochrony ich interesów, w szczególności poprzez zapewnienie, że Dane osobowe zbierane przez Administratora za pośrednictwem Strony są przetwarzane wyłącznie dla oznaczonych celów oraz niepoddawane dalszemu, niezgodnemu z tymi celami przetwarzaniu.
- Dane osobowe Użytkowników są zbierane i przetwarzane wyłącznie w oparciu o odpowiednie podstawy prawne, a zakres danych jest uzależniony od rodzaju świadczonych usług oraz możliwie ograniczony.
- W razie jakichkolwiek wątpliwości w zakresie postanowień niniejszej Polityki Prywatności i Polityki Cookies proszę kontaktować się z Administratorem poprzez adres e-mail: biuro@mlampart-kancelaria.pl.
- Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Polityce Prywatności oraz Polityce Cookies, a każdego Użytkownika Strony obowiązuje znajomość aktualnej Polityki Prywatności i Polityki Cookies. Przyczyną zmian mogą być: rozwój technologii internetowej, zmiany w powszechnie obowiązującym prawie czy też rozwój Strony poprzez np. korzystanie z nowych narzędzi przez Administratora. Na dole Strony znajduje się data publikacji aktualnej Polityki Prywatności oraz Polityki Cookies.
- Użyte w niniejszej Polityce Prywatności oraz Polityce Cookies zwroty z wielkiej litery mają znaczenie nadane im w §2 Polityki prywatności.
- Wskazane w §2 akty prawne stanowią podstawę do sformułowania zapisów niniejszego dokumentu.
§ 2 DEFINICJE
- Administrator – Marta Lampart prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Marta Lampart Kancelaria Radcy Prawnego, ul. Szlak 65/609A, 31-153 Kraków.
- Użytkownik – każdy podmiot przebywający na Stronie i korzystający z niej.
- Strona – strona internetowa znajdująca się pod adresem: www.mlampart-kancelaria.pl.
- Dane osobowe lub Dane – wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej tj. imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.
- Zgoda – dobrowolne, konkretne, świadome i jednoznaczne okazanie woli, którym Użytkownik, w formie oświadczenia lub wyraźnego działania potwierdzającego, przyzwala na przetwarzanie dotyczących go Danych osobowych.
- Konto Użytkownika lub Konto – konto Użytkownika założone na Platformie internetowej Zanfia, umożliwiające dostęp do zakupionych treści cyfrowych lub produktów lub usług zgodnie z Regulaminem Sklepu, który Użytkownik jest zobowiązany zaakceptować podczas rejestracji Konta.
- Formularz lub Formularze – miejsca na Stronie, które umożliwiają wprowadzenie Danych osobowych przez Użytkownika, we wskazanych w nich celach np. w celu wysyłki Newslettera, w celu złożenia zamówienia, wysłania zapytania o udzielenie usług prawnych, w celu kontaktu z Użytkownikiem.
- Regulamin Newslettera – regulamin dostępny na stronie Sklepu w ramach którego określono zasady związane z zapisem na Newsletter i realizacją usługi Newsletter.
- Newsletter – oznacza usługę cyfrową świadczoną drogą elektroniczną przez Administratora na rzecz Użytkownika poprzez przesyłanie listów elektronicznych (e-maili), za pośrednictwem których Administrator informuje o wydarzeniach, usługach, produktach i innych elementach istotnych z punktu widzenia Administratora i /lub w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora, którym jest marketing bezpośredni, w tym wysyłanie treści marketingowych i handlowych za zgodą Użytkownika. Szczegółowe informacje na temat wysyłki Newslettera znajdują się w dalszej części niniejszej Polityki Prywatności i Cookies oraz w Regulaminie Newslettera.
- Serwis – serwis internetowy prowadzony przez Administratora pod adresem www.mlampart-kancelaria.pl.
- RODO – oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady EU 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych).
§ 3 DANE OSOBOWE I ZASADY ICH PRZETWARZANIA
KTO JEST ADMINISTRATOREM DANYCH OSOBOWYCH UŻYTKOWNIKA?
Administratorem Danych osobowych Użytkownika jest Marta Lampart prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Marta Lampart Kancelaria Radcy Prawnego, ul. Szlak 65/609A, 31-153 Kraków.
Administrator współadministruje Danymi z dostawcami platform społecznościowych, tj.:
- Meta Platforms Ireland Limited, 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, D02X525, Irlandia [Facebook, Instagram]
- LinkedIn Ireland Unlimited Company, Legal Dept. (Privacy Policy and User Agreement), Wilton Place, Dublin 2, Irlandia [LinkedIN]
- Google Ireland Limited, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia [You Tube];
- X Internet Unlimited Company, Attn: Data Protection Officer, One Cumberland Place, Fenian Street, Dublin 2, D02 AX07 IRELAND (w przypadku użytkowników z UE) [X]
wskazanymi w niniejszym dokumencie w zakresie Danych osób korzystających z social mediów i śledzących profil Administratora na danej platformie social mediowej oraz wchodzących w interakcje z Administratorem. Administrator wykorzystuje wtyczki społecznościowe kierujące do poszczególnych platform, za pomocą których Użytkownik ma możliwość przejścia do użytkowania danej platformy. Zasady współadministrowania zostały wskazane poniżej w zakresie każdej platformy społecznościowej, na której Administrator posiada profil i przetwarza Dane osobowe.
CZY PODANIE DANYCH JEST DOBROWOLNE? CO JEST KONSEKWENCJĄ ICH NIEPODANIA?
Podanie Danych jest dobrowolne, jednakże niepodanie pewnych informacji, co do zasady zaznaczonych na stronach Administratora jako obowiązkowe, wiązać się będzie z brakiem możliwości wykonania danej usługi i osiągnięcia określonego celu lub podjęcia określonych działań.
Podanie przez Użytkownika Danych, które nie są obowiązkowe lub nadmiaru danych, których Administrator nie potrzebuje przetwarzać następuje na podstawie decyzji samego Użytkownika i wówczas przetwarzanie odbywa się na podstawie przesłanki zawartej w art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda). Użytkownik udziela Zgody na przetwarzanie tych danych oraz na zanonimizowanie danych, których Administrator nie wymaga i nie chce przetwarzać, a mimo to Użytkownik przekazał je Administratorowi.
W JAKICH CELACH I NA JAKICH PODSTAWACH PRAWNYCH ADMINISTRATOR PRZETWARZA DANE OSOBOWE UŻYTKOWNIKA PODAWANE W RAMACH KORZYSTANIA ZE STRONY?
Dane osobowe Użytkownika na Stronie Administratora mogą być przetwarzane w następujących celach i na następujących podstawach prawnych:
a) wykonanie usługi lub wykonanie zawartej umowy na prośbę Użytkownika – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy lub podjęcie działań na żądanie), dane przetwarzane są przez czas trwania umowy/ czas niezbędny do przesłania oferty i odpowiedzi Użytkownika, a następnie czas do upływu przedawnienia roszczeń – 3 lata lub 6 lat od wykonania umowy w zależności od tego czy Użytkownik jest przedsiębiorcą;
b) wystawienie faktury, paragonu i spełnienie innych obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego w przypadku skorzystania z usług prawnych, konsultacji online lub zakupu produktów cyfrowych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa), dane przetwarzane są przez 5 lat od końca roku podatkowego, w którym nastąpiło zdarzenie podatkowe;
c) wysyłka Newslettera – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda), art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes administratora), dane przetwarzane są do momentu wycofania zgody, następnie przez okres 3 lat w przypadku osób, które wycofały Zgodę lub po okresie 6 miesięcy braku jakiejkolwiek aktywności odbiorcy w przypadku wysyłki Newslettera;
d) ustalenie, dochodzenie lub obrona przed roszczeniami – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora), dane przetwarzane są do momentu ustania podstawy przetwarzania lub do upływu terminu przedawnienia roszczeń – 3 lata lub 6 lat od wykonania umowy w zależności od tego czy Użytkownik jest przedsiębiorcą;
e) kontakt telefoniczny w sprawach związanych z realizacją usług prawnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy), dane przetwarzane są przez czas trwania umowy/ czas niezbędny do przesłania korespondencji i odpowiedzi Użytkownika, a następnie czas do upływu przedawnienia roszczeń, 3 lata lub 6 lat od wykonania umowy w zależności od tego czy Użytkownik jest przedsiębiorcą;
f) tworzenie rejestrów związanych z RODO i innymi przepisami – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa) oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora), dane przetwarzane są do czasu ustania podstawy przetwarzania lub utraty przydatności dla Administratora;
g) archiwizacja na potrzeby zabezpieczenia informacji, które mogą służyć wykazywaniu faktów – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora), dane przetwarzane są do zgłoszenia sprzeciwu lub utraty przydatności dla Administratora lub do upływu terminu przedawnienia roszczeń – 3 lata lub 6 lat od wykonania umowy w zależności od tego czy Użytkownik jest przedsiębiorcą;
h) cel analityczny, polegający między innymi na analizie Danych zbieranych automatycznie przy korzystaniu ze strony internetowej, w tym cookies np. cookies Google Analytics – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora), dane przetwarzane są do czasu wykasowania cookies z przeglądarki przez Użytkownika;
i) wykorzystywanie cookies na Stronie i jej podstronach – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda), dane przetwarzane są do czasu wykasowania cookies z przeglądarki przez Użytkownika;
j) zarządzanie Stroną internetową i stronami Administratora na innych platformach – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora), dane przetwarzane są do czasu wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności danych dla Administratora;
k) wewnętrzne cele administracyjne Administratora związane z zarządzaniem kontaktem z Użytkownikiem – na podstawie 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora), dane przetwarzane są do momentu ustania podstawy przetwarzania lub do upływu terminu przedawnienia roszczeń – 3 lata lub 6 lat od wykonania umowy w zależności od tego czy Użytkownik jest przedsiębiorcą;
l) obsługa fanpage na Facebooku i wchodzenia w interakcje z Użytkownikami – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) i art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda), dane przetwarzane są do czasu wycofania Zgody lub wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności Danych dla Administratora;
m) obsługa profilu na platformie Instagram i wchodzenia w interakcje z Użytkownikami – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) i art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda), dane przetwarzane są do czasu wycofania Zgody lub wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności Danych dla Administratora;
n) obsługa profilu na platformie LinkedIn i wchodzenia w interakcje z Użytkownikami – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) i art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda), dane przetwarzane są do czasu wycofania Zgody lub wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności Danych dla Administratora;
o) obsługa profilu na platformie X i wchodzenia w interakcje z Użytkownikami – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) i art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda), dane przetwarzane są do czasu wycofania Zgody lub wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności Danych dla Administratora;
p) obsługa profilu na platformie YouTube i wchodzenia w interakcje z Użytkownikami – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) i art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda), dane przetwarzane są do czasu wycofania Zgody lub wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności Danych dla Administratora;
r) obsługa profilu na platformie TikTok i wchodzenia w interakcje z Użytkownikami – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) i art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda), dane przetwarzane są do czasu wycofania Zgody lub wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności Danych dla Administratora;
s) kierowanie reklamy w mediach społecznościowych i na stronach internetowych, typu reklam tworzonych za pomocą Menedżera reklam portalu Facebook, oraz kierowania remarketingu – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda) i na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) polegający na promocji i reklamie usług Administratora poprzez remarketing kierowany do osób zapisanych na mailing lub odwiedzających daną stronę internetową), dane przetwarzane są do czasu wycofania Zgody lub wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności Danych dla Administratora;
t) zamieszczenie przez Użytkownika komentarzy – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda), dane przetwarzane są do momentu wycofania Zgody lub utraty przydatności dla Administratora;
u) tworzenie własnych baz Danych Użytkowników – art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora), dane przetwarzane są do czasu wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności Danych dla Administratora;
w) w innych celach, nieobjętych ww. podstawami przetwarzania, ale wyłącznie na podstawie Twojej dobrowolnej i wyraźnej zgody – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda), dane przetwarzane są do czasu wycofania Zgody lub wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności Danych dla Administratora;
Podanie przez Użytkownika Danych, które nie są obowiązkowe lub nadmiaru danych, których Administrator nie potrzebuje przetwarzać następuje na podstawie decyzji samego Użytkownika i wówczas przetwarzanie odbywa się na podstawie przesłanki zawartej w art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda). Użytkownik udziela Zgody na przetwarzanie tych Danych oraz na zanonimizowanie Danych, których Administrator nie wymaga i nie chce przetwarzać, a mimo to Użytkownik przekazał je Administratorowi.
W JAKI SPOSÓB ZBIERANE SĄ DANE?
Zbierane i przetwarzane są tylko te Dane, które Użytkownik sam poda (za wyjątkiem – w pewnych sytuacjach – Danych zbieranych automatycznie za pomocą plików cookies oraz danych logowania, o czym mowa poniżej).
Podczas wizyty na stronie, automatycznie zbierane są Dane dotyczące samej wizyty, np. adres IP Użytkownika, nazwa domeny, typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego, itp. (dane logowania).
Dane mogą też być zbierane na potrzeby wypełnienia formularzy znajdujących się na Stronie, o czym jest mowa w dalszej części Polityki Prywatności.
JAKIE SĄ UPRAWNIENIA UŻYTKOWNIKA?
Użytkownikowi przysługują w każdej chwili uprawnienia zawarte w art. 15- 21 RODO tj.:
a) prawo dostępu do treści jego Danych,
b) prawo do przenoszenia Danych,
c) prawo poprawiania Danych,
d) prawo sprostowania Danych,
e) prawo usunięcia Danych, jeśli brak jest podstaw do ich przetwarzania,
f) prawo ograniczenia przetwarzania, jeśli nastąpiło ono w sposób nieprawidłowy lub bez podstawy prawnej,
g) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora,
h) prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na zasadach określonych w ustawie o ochronie danych osobowych), jeśli uzna, że przetwarzanie jego danych jest niezgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie ochrony Danych.
i) prawo do bycia zapomnianym, jeśli dalsze przetwarzanie nie będzie przewidziane przez aktualnie obowiązujące przepisy prawa.
Administrator zwraca uwagę, że uprawnienia te nie są bezwzględne i nie przysługują w odniesieniu do wszystkich czynności przetwarzania Danych osobowych Użytkownika. Tyczy się to np. prawa do uzyskania kopii danych. Uprawnienie to nie może niekorzystnie wpływać na prawa i wolności innych osób, takie jak np. prawa autorskie, tajemnica zawodowa. Zgodnie z art. 5a ust. 1 ustawy o radcach prawnych przepisy art. 15 ust. 1 i 3, art. 18 i art. 19 RODO stosuje się w zakresie, w jakim nie naruszają obowiązku zachowania przez radcę prawnego tajemnicy zawodowej. Zgodnie z art. 5a ust. 2 ustawy o radcach prawnych przepisu art. 21 ust. 1 RODO w przypadku danych osobowych pozyskanych przez radcę prawnego w związku z udzielaniem pomocy prawnej nie stosuje się. W celu poznania ograniczeń dotyczących uprawnień Użytkownika odsyłam do treści RODO.
Użytkownikowi zawsze jednak przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. 22 531-03-00, e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne obowiązujące przepisy, dotyczące przetwarzania Danych osobowych.
W celu realizacji swoich praw Użytkownik może zwrócić się do Administratora poprzez adres e-mail: biuro@mlampart-kancelaria.pl lub listownie na adres miejsca wykonywania działalności przez Administratora, jeśli został podany w niniejszej Polityce Prywatności, wskazując zakres swoich żądań. Odpowiedź zostanie udzielona w terminie nie późniejszym niż 30 dni od dnia wpłynięcia żądania i jego uzasadnienia, chyba że uzasadnione będzie wydłużenie tego terminu zgodnie z RODO (z zastrzeżeniem art. 5a ust. 2 ustawy o radcach prawnych).
CZY UŻYTKOWNIK MOŻE COFNĄĆ WYRAŻONĄ ZGODĘ?
Jeżeli Użytkownik wyraził Zgodę na określone działanie, Zgoda taka może być w każdym czasie cofnięta, co skutkować będzie usunięciem adresu e-mail z listy mailingowej Administratora i zaprzestaniem wskazanych działań (w przypadku zapisu na podstawie Zgody). Użytkownik ma możliwość cofnięcia Zgody, poprzez skierowania oświadczenia na adres e-mail Administratora lub na adres miejsca wykonywania działalności przez Administratora, jeśli został podany w niniejszej Polityce Prywatności. Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na przetwarzanie danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
W niektórych przypadkach, Dane mogą nie zostać całkowicie usunięte i zostaną zachowane w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami przez czas zgodny z przepisami ustawy kodeks cywilny lub np. w celu realizacji obowiązków prawnych nałożonych na Administratora lub w przypadku w jakim dopuszczają to przepisy ustawy o radcach prawnych.
Każdorazowo, Administrator odniesie się do żądania Użytkownika, odpowiednio uzasadniając dalsze działania wynikające z obowiązków prawnych.
CZY ADMINISTRATOR PRZEKAZUJE DANE UŻYTKOWNIKA DO PAŃSTW TRZECICH?
Dane Użytkownika mogą być przekazywane poza obszar Unii Europejskiej – do państw trzecich w pewnym zakresie.
W związku z faktem, że Administrator korzysta z zewnętrznych dostawców różnych usług np. Meta Platforms Ireland Limited (Facebook i spółki zależne) lub Google, czy Microsoft itp. Dane Użytkownika mogą być przekazywane do Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA) w związku z ich przechowywaniem na amerykańskich serwerach (w całości lub częściowo). W przypadku Meta Platforms i Google, transfer danych do USA odbywa się na podstawie:
- Decyzji Komisji Europejskiej z dnia 10 lipca 2023 r., stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony danych w ramach EU-U.S. Data Privacy Framework wydaną na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679.
- Standardowych klauzul umownych (SCCs) zatwierdzonych przez Komisję Europejską.
- Dodatkowych środków zabezpieczających, stosowanych przez dostawców usług (np. szyfrowanie, anonimizacja).
W pozostałych przypadkach, Dane osobowe Użytkowników będą przekazywane wyłącznie odbiorcom, którzy gwarantują najwyższą ochronę i bezpieczeństwo Danych, m.in. poprzez:
- współprace z podmiotami przetwarzającymi Dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej,
- stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską,
- stosowanie wiążących reguł korporacyjnych zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy,
lub tym, którym na przekazywanie Danych osobowych Użytkownik wyraził Zgodę.
Szczegółowe informacje dostępne są w treści polityki prywatności każdego z dostawców tych usług, dostępnych na ich stronach internetowych. Przykładowo:
Google Ireland Limited: https://policies.google.com/privacy?hl=pl
Meta Platforms Ireland Limited: https://www.facebook.com/privacy/explanation
UAB MailerLite: https://www.mailerlite.com/legal/privacy-policy
Zanfia: https://zanfia.com/pl/privacy-policy/
MailerLite może przechowywać część Danych w Stanach Zjednoczonych lub korzystać z dostawców usług z tego kraju, jednakże Dane przetwarzane są głównie w Unii Europejskiej. Podobnie może być z innymi dostawcami, którzy w pewnych zakresach mogą przechowywać dane częściowo na serwerach znajdujących się w państwach trzecich.
Administrator wybiera dostawców narzędzi, z którymi może zawrzeć umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych i którzy nie przekazują danych do państw trzecich. Trzeba jednak mieć na uwadze, że korzystanie z najnowszych narzędzi, stale zmieniających się dynamicznie, może spowodować przekazywanie (zazwyczaj zanonimizowanych danych) do państw trzecich przez ich dostawców.
W przypadku podmiotów w zakresie usług księgowych korzystających z zewnętrznych systemów IT dane osobowe mogą być przechowywane także na serwerach znajdujących się poza UE, a systemy te spełniają europejskie wymagania w obszarze bezpiecznego przetwarzania danych.
JAK DŁUGO ADMINISTRATOR PRZECHOWUJE DANE UŻYTKOWNIKA?
Dane Użytkownika będą przechowywane przez Administratora przez czas realizacji poszczególnych usług/osiągnięcia celów, które zostały wskazane w tabeli powyżej, oraz:
- przez okres realizacji usługi i współpracy, a także przez okres przedawnienia roszczeń zgodnie z przepisami prawa – w odniesieniu do Danych przekazanych przez kontrahentów i klientów czy Użytkowników,
- przez okres prowadzenia rozmów i negocjacji poprzedzających zawarcie umowy lub wykonanie usługi – w odniesieniu do Danych podanych przez kontrahentów i klientów czy Użytkowników,
- przez okres wymagany przepisami prawa, w tym prawa podatkowego — w odniesieniu do Danych osobowych wiążących się ze spełnieniem obowiązków wynikających z mających zastosowanie przepisów,
- do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu złożonego na podstawie art. 21 RODO — w odniesieniu do Danych osobowych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora, w tym do celów marketingu bezpośredniego,
- do czasu cofnięcia Zgody lub osiągnięcia celu przetwarzania, celu biznesowego — w odniesieniu do Danych osobowych przetwarzanych na podstawie Zgody. Po wycofaniu Zgody Dane mogą być jeszcze przetwarzane w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami zgodnie z okresem przedawnienia tych roszczeń lub okresem (krótszym) wskazanym Użytkownikowi,
- do czasu zdezaktualizowania się lub utraty przydatności — w odniesieniu do Danych osobowych przetwarzanych głównie do celów analitycznych, statystycznych, wykorzystania cookies i administrowania Stronami Administratora,
- przez okres maksymalnie 3 lat w przypadku osób, które wypisały się z Newslettera w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami (np. informacja o dacie subskrypcji i dacie wypisania się z Newslettera, o ilości otrzymanych Newsletterów, podejmowanych działaniach i aktywności związanej z otrzymywanymi wiadomościami), lub po okresie 6 miesięcy braku jakiejkolwiek aktywności przez danego subskrybenta, np. nie otworzenia jakiejkolwiek wiadomości od Administratora.
Okresy przechowywania Danych wskazane w latach liczone są na koniec każdego roku, w którym nastąpiło rozpoczęcie przetwarzania Danych. Ma to na celu usprawnienie procesu przetwarzania i zarządzania Danymi.
LINKI ODSYŁAJĄCE DO INNYCH STRON
Na Stronie mogą pojawiać się linki odsyłające do innych stron internetowych. Będą one otwierać się w nowym oknie przeglądarki lub w tym samym oknie. Administrator nie odpowiada za treści przekazywane przez te strony. Użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z polityką prywatności lub regulaminem tych stron.
DZIAŁALNOŚC W SOCIAL MEDIA – FACEBOOK
Administratorem administruje Danymi Użytkownika na fanpage pod nazwą Marta Lampart Kancelaria Radcy Prawnego w serwisie Facebook (dalej jako Fanpage).
Administrator współadministruje danymi z dostawcą platformy społecznościowej Facebook, w szczególności w zakresie danych osób korzystających z Portalu Facebook i profilu Administratora, śledzących profil Administratora oraz wchodzących w interakcje z Administratorem. Zakres danych określony jest poniżej. Wynika także z polityki prywatności dostawcy.
Dane osobowe Użytkownika podawane na Fanpage będą przetwarzane w celu administrowania i zarządzania Fanpage, komunikowania się z Użytkownikiem, wchodzenia w interakcje, kierowania do Użytkownika treści marketingowych i tworzenia społeczności Fanpage.
Podstawą ich przetwarzania jest Zgoda Użytkownika i prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na wchodzeniu w interakcje z Użytkownikami i Obserwującymi Fanpage. Użytkownik dobrowolnie decyduje się na polubienie/obserwowanie Fanpage.
Zasady panujące na Fanpage są ustalane przez Administratora, jednakże zasady przebywania w portalu społecznościowym Facebook wynikają z regulaminów Facebooka.
W każdej chwili, Użytkownik może przestać obserwować Fanpage. Administrator nie będzie jednak wówczas wyświetlać Użytkownikowi żadnych treści pochodzących od Administratora a związanych z Fanpage.
Administrator widzi Dane osobowe Użytkownika, takie jak np. wizerunek, zdjęcia, imię, nazwisko czy informacje ogólne, które Użytkownik umieszcza na swoich profilach jako publiczne albo którymi dzieli się z Administratorem np. podczas rozmów przez komunikatory w ramach Facebooka. Przetwarzanie pozostałych Danych osobowych dokonywane jest przez portal społecznościowy Facebook i na warunkach zawartych w jego regulaminach. Zakres ujawnionych Danych zależy od Użytkownika.
Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane przez okres prowadzenia/istnienia Fanpage na podstawie Zgody wyrażonej poprzez polubienie/kliknięcie „Obserwuj” Fanpage lub wejście w interakcje np. pozostawienie komentarza, wysłanie wiadomości oraz w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora, tj. marketingu własnych produktów lub usług, obsługi Fanpage, obsługi wiadomości, które wysyła Użytkownik, albo obrony przed roszczeniami.
Dane Użytkownika mogą być przekazywane do Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA) w związku z ich przechowywaniem na amerykańskich serwerach (w całości lub częściowo). W przypadku Meta Platforms transfer danych do USA odbywa się na podstawie:
- Decyzji Komisji Europejskiej z dnia 10 lipca 2023 r., stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony danych w ramach EU-U.S. Data Privacy Framework wydaną na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679.
- Standardowych klauzul umownych (SCCs) zatwierdzonych przez Komisję Europejską.
- Dodatkowych środków zabezpieczających, stosowanych przez dostawców usług (np. szyfrowanie, anonimizacja).
Dane te mogą być też profilowane, co pomaga w lepszym spersonalizowaniu oferty reklamowej kierowanej do Użytkownika. Nie będą jednak przetwarzane w sposób zautomatyzowany w rozumieniu RODO (mając negatywny wpływ na prawa i wolności Użytkownika).
Pozostałe uprawnienia Użytkownika opisane są w niniejszej Polityce Prywatności.
Polityka prywatności portalu Facebook: https://www.facebook.com/privacy/explanation.
DZIAŁALNOŚC W SOCIAL MEDIACH – INSTAGRAM
Administratorem administruje Danymi Użytkownika na stronie profilu pod nazwą radczyni_tworcow_internetowych dostępnym pod adresem URL: https://www.instagram.com/radczyni_tworcow_internetowych/ w serwisie Instagram (dalej jako Profil).
Administrator współadministruje danymi z dostawcą platformy społecznościowej Instagram, w szczególności w zakresie danych osób korzystających z Portalu Instagram i profilu Administratora, śledzących profil Administratora oraz wchodzących w interakcje z Administratorem. Zakres danych określony jest poniżej. Wynika także z polityki prywatności Instagrama.
Dane osobowe Użytkownika podawane na Profilu będą przetwarzane w celu administrowania i zarządzania Profilem, komunikowania się z Użytkownikiem, wchodzenia w interakcje, kierowania do Użytkownika treści marketingowych i tworzenia społeczności Profilu.
Podstawą ich przetwarzania jest Zgoda Użytkownika i prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na wchodzeniu w interakcje z Użytkownikami i Obserwującymi Profil. Użytkownik dobrowolnie decyduje się na polubienie/obserwowanie Profilu.
Zasady panujące na Profilu są ustalane przez Administratora, jednakże zasady przebywania w portalu społecznościowym Instagram wynikają z regulaminów Instagrama (Meta Platform).
W każdej chwili, Użytkownik może przestać obserwować Profil. Administrator nie będzie jednak wówczas wyświetlać Użytkownikowi żadnych treści pochodzących od Administratora a związanych z Profilem.
Administrator widzi Dane osobowe Użytkownika, takie jak np. imię, nazwisko czy informacje ogólne, które Użytkownik umieszcza na swoich profilach jako publiczne. Przetwarzanie pozostałych Danych osobowych dokonywane jest przez portal społecznościowy Instagram i na warunkach zawartych w jego regulaminach i zgodnie z jego polityką prywatności.
Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane przez okres prowadzenia/istnienia Profilu na podstawie Zgody wyrażonej poprzez polubienie/kliknięcie „Obserwuj” Profil lub wejście w interakcje np. pozostawienie komentarza, wysłanie wiadomości oraz w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora, tj. marketingu własnych produktów lub usług albo obrony przed roszczeniami.
Dane Użytkownika mogą być przekazywane do Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA) w związku z ich przechowywaniem na amerykańskich serwerach (w całości lub częściowo). W przypadku Meta Platforms transfer danych do USA odbywa się na podstawie:
- Decyzji Komisji Europejskiej z dnia 10 lipca 2023 r., stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony danych w ramach EU-U.S. Data Privacy Framework wydaną na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679.
- Standardowych klauzul umownych (SCCs) zatwierdzonych przez Komisję Europejską.
- Dodatkowych środków zabezpieczających, stosowanych przez dostawców usług (np. szyfrowanie, anonimizacja).
Dane te mogą być też profilowane, co pomaga w lepszym spersonalizowaniu oferty reklamowej kierowanej do Użytkownika. Nie będą jednak przetwarzane w sposób zautomatyzowany w rozumieniu RODO (mając negatywny wpływ na prawa i wolności Użytkownika).
Pozostałe uprawnienia Użytkownika opisane są w niniejszej Polityce Prywatności.
Polityka prywatności portalu Instagram: https://help.instagram.com/519522125107875.
DZIAŁALNOŚC W SOCIAL MEDIACH – TIK TOK
Administratorem administruje Danymi Użytkownika na stronie profilu pod nazwą radczyniu_tworcow dostępnym pod adresem URL: www.tiktok.com/@radczyni_tworcow w serwisie TikTok (dalej jako Profil).
Administrator współadministruje danymi z dostawcą platformy społecznościowej Tik Tok, w szczególności w zakresie danych osób korzystających z Portalu Tik Tok i profilu Administratora, śledzących profil Administratora oraz wchodzących w interakcje z Administratorem. Zakres danych określony jest poniżej. Wynika także z polityki prywatności dostawcy.
Dane osobowe Użytkownika podawane na Profilu w serwisie Tik Tok będą przetwarzane w celu administrowania i zarządzania kontem, komunikowania się z Użytkownikiem, wchodzenia w interakcje, kierowania do Użytkownika treści marketingowych i tworzenia społeczności Profilu.
Podstawą ich przetwarzania jest Zgoda Użytkownika i prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na wchodzeniu w interakcje z Użytkownikami i Obserwującymi Profil w serwisie Tik Tok. Użytkownik dobrowolnie decyduje się na polubienie treści/obserwowanie Profilu.
Zasady panujące na Profilu w serwisie Tik Tok są ustalane przez Administratora, jednakże zasady przebywania w portalu społecznościowym Tik Tok wynikają z regulaminów Tik Tok.
W każdej chwili, Użytkownik może przestać obserwować Profil w serwisie Tik Tok należący do Administratora. Administrator nie będzie jednak wówczas wyświetlać Użytkownikowi żadnych treści pochodzących od Administratora a związanych z Profilem.
Administrator widzi Dane osobowe Użytkownika, takie jak np. imię, nazwisko czy informacje ogólne, które Użytkownik umieszcza na swoich profilach jako publiczne. Przetwarzanie pozostałych Danych osobowych dokonywane jest przez portal społecznościowy Tik Tok i na warunkach zawartych w jego regulaminach.
Tik Tok i Administrator posiadają status Współadministratorów w zakresie działań związanych z realizacją wspólnych celów w ramach przetwarzania Danych osobowych m.in. w ramach korzystania z wtyczki portalu Tik Tok na Stronie, przetwarzania Danych osób odwiedzających Profil.
Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane przez okres prowadzenia/istnienia konta Tik Tok na podstawie Zgody wyrażonej poprzez polubienie treści/kliknięcie „Obserwuj” lub wejście w interakcje np. pozostawienie komentarza, wysłanie wiadomości oraz w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora, tj. marketingu własnych produktów lub usług albo obrony przed roszczeniami.
Pozostałe uprawnienia Użytkownika opisane są w niniejszej Polityce Prywatności.
Dane Użytkownika mogą być przekazywane do państw trzecich zgodnie z regulaminem Tik Toka, zlokalizowanych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. Portal Tik Tok stosuje mechanizmy zgodności w postaci standardowych klauzul umownych przyjętych przez Komisję Europejską.
W ramach korzystania z portalu Tik Tok dane nie będą profilowane i nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w rozumieniu RODO (mając negatywny wpływ na prawa i wolności Użytkownika).
Administrator zaleca zapoznanie się z polityką prywatności portalu Tik Tok:
https://www.tiktok.com/legal/privacy-policy?lang=pl.
DZIAŁALNOŚĆ W SOCIAL MEDIACH – LINKEDIN
Administratorem administruje Danymi Użytkownika na stronie profilu pod nazwami Marta Lampart i Marta Lampart Kancelaria Radcy Prawnego dostępnym pod adresem URL: https://www.linkedin.com/in/martalampart/, https://www.linkedin.com/company/marta-lampart-kancelaria-radcy-prawnego-krakow/ w serwisie LinkedIn (dalej jako Profil).
Administrator współadministruje danymi z dostawcą platformy społecznościowej LinkedIn, w szczególności w zakresie danych osób korzystających z Portalu LinkedIn i profilu Administratora, śledzących profil Administratora oraz wchodzących w interakcje z Administratorem. Zakres danych określony jest poniżej. Wynika także z polityki prywatności dostawcy.
Dane osobowe Użytkownika podawane na Profilu będą przetwarzane w celu administrowania i zarządzania Profilem, komunikowania się z Użytkownikiem, wchodzenia w interakcje, kierowania do Użytkownika treści marketingowych i tworzenia społeczności Profilu.
Podstawą ich przetwarzania jest Zgoda Użytkownika i prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na wchodzeniu w interakcje z Użytkownikami i Obserwującymi Profil. Użytkownik dobrowolnie decyduje się na polubienie/obserwowanie Profilu.
Zasady panujące na Profilu są ustalane przez Administratora, jednakże zasady przebywania w portalu społecznościowym LinkedIn wynikają z regulaminów LinkedIn.
W każdej chwili, Użytkownik może przestać obserwować Profil. Administrator nie będzie jednak wówczas wyświetlać Użytkownikowi żadnych treści pochodzących od Administratora a związanych z Profilu.
Administrator widzi Dane osobowe Użytkownika, takie jak np. imię, nazwisko czy informacje ogólne, które Użytkownik umieszcza na swoich profilach jako publiczne. Przetwarzanie pozostałych Danych osobowych dokonywane jest przez portal społecznościowy LinkedIn i na warunkach zawartych w jego regulaminach.
Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane przez okres prowadzenia/istnienia Profilu na podstawie Zgody wyrażonej poprzez polubienie/kliknięcie „Obserwuj” Profil lub wejście w interakcje np. pozostawienie komentarza, wysłanie wiadomości oraz w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora, tj. marketingu własnych produktów lub usług albo obrony przed roszczeniami.
Pozostałe uprawnienia Użytkownika opisane są w niniejszej Polityce Prywatności.
Dane Użytkownika mogą być przekazywane do państw trzecich zgodnie z regulaminem LinkedIn.
Dane te mogą być też profilowane, co pomaga w lepszym spersonalizowaniu oferty reklamowej kierowanej do Użytkownika. Nie będą jednak przetwarzane w sposób zautomatyzowany w rozumieniu RODO (mając negatywny wpływ na prawa i wolności Użytkownika).
Polityka prywatności portalu LinkedIn: https://pl.linkedin.com/legal/privacy-policy.
DZIAŁALNOŚĆ W SOCIAL MEDIACH – YOU TUBE
Administratorem administruje Danymi Użytkownika na stronie profilu pod nazwą radczyni_tworcow_internetowych dostępnym pod adresem URL: https://www.youtube.com/@radczyni_tworcow_internetowych w serwisie You Tube (dalej jako Profil).
Administrator współadministruje danymi z dostawcą platformy społecznościowej You Tube, w szczególności w zakresie danych osób korzystających z Portalu You Tube i profilu Administratora, śledzących profil Administratora oraz wchodzących w interakcje z Administratorem. Zakres danych określony jest poniżej. Wynika także z polityki prywatności dostawcy.
Dane osobowe Użytkownika podawane na Profilu będą przetwarzane w celu administrowania i zarządzania Profilem, komunikowania się z Użytkownikiem, wchodzenia w interakcje, kierowania do Użytkownika treści marketingowych i tworzenia społeczności Profilu.
Podstawą ich przetwarzania jest Zgoda Użytkownika i prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na wchodzeniu w interakcje z Użytkownikami i Obserwującymi Profil. Użytkownik dobrowolnie decyduje się na polubienie/obserwowanie Profilu.
Zasady panujące na Profilu są ustalane przez Administratora, jednakże zasady przebywania w portalu You Tube wynikają z regulaminów You Tube (Google).
W każdej chwili, Użytkownik może przestać obserwować Profil. Administrator nie będzie jednak wówczas wyświetlać Użytkownikowi żadnych treści pochodzących od Administratora a związanych z Profilu.
Administrator widzi Dane osobowe Użytkownika, takie jak np. imię, nazwisko czy informacje ogólne, które Użytkownik umieszcza na swoich profilach jako publiczne. Przetwarzanie pozostałych Danych osobowych dokonywane jest przez You Tube i na warunkach zawartych w jego regulaminach.
Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane przez okres prowadzenia/istnienia Profilu na podstawie Zgody wyrażonej poprzez polubienie/kliknięcie „Obserwuj” Profil lub wejście w interakcje np. pozostawienie komentarza, wysłanie wiadomości oraz w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora, tj. marketingu własnych produktów lub usług albo obrony przed roszczeniami.
Pozostałe uprawnienia Użytkownika opisane są w niniejszej Polityce Prywatności.
Dane Użytkownika mogą być przekazywane do państw trzecich zgodnie z polityką prywatności You Tube (Google).
Dane te mogą być też profilowane, co pomaga w lepszym spersonalizowaniu oferty reklamowej kierowanej do Użytkownika. Nie będą jednak przetwarzane w sposób zautomatyzowany w rozumieniu RODO (mając negatywny wpływ na prawa i wolności Użytkownika).
Polityka prywatności portalu You Tube:
https://www.youtube.com/intl/ALL_pl/howyoutubeworks/user-settings/privacy/
DZIAŁALNOŚC W SOCIAL MEDIACH – X
Administrator administruje Danymi Użytkownika na stronie profilu pod nazwą @krakowa_radcaml dostępnym pod adresem URL: https://x.com/krakow_radcaml w serwisie X (dalej jako Profil).
Administrator współadministruje danymi z dostawcą platformy społecznościowej X, w szczególności w zakresie danych osób korzystających z Portalu X i profilu Administratora, śledzących profil Administratora oraz wchodzących w interakcje z Administratorem. Zakres danych określony jest poniżej. Wynika także z polityki prywatności dostawcy.
Dane osobowe Użytkownika podawane na Profilu w serwisie X będą przetwarzane w celu administrowania i zarządzania kontem, komunikowania się z Użytkownikiem, wchodzenia w interakcje, kierowania do Użytkownika treści marketingowych i tworzenia społeczności.
Podstawą ich przetwarzania jest Zgoda Użytkownika i prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na wchodzeniu w interakcje z Użytkownikami i Obserwującymi Profil w serwisie X. Użytkownik dobrowolnie decyduje się na polubienie treści/obserwowanie konta X.
Zasady panujące na Profilu w serwisie X są ustalane przez Administratora, jednakże zasady przebywania w portalu społecznościowym X wynikają z regulaminów X.
W każdej chwili, Użytkownik może przestać obserwować Profil w serwisie X należący do Administratora. Administrator nie będzie jednak wówczas wyświetlać Użytkownikowi żadnych treści pochodzących od Administratora a związanych z Profilem.
Administrator widzi Dane osobowe Użytkownika, takie jak np. imię, nazwisko czy informacje ogólne, które Użytkownik umieszcza na swoich profilach jako publiczne. Przetwarzanie pozostałych Danych osobowych dokonywane jest przez portal społecznościowy X i na warunkach zawartych w jego regulaminach.
Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane przez okres prowadzenia/istnienia konta X na podstawie Zgody wyrażonej poprzez polubienie treści/kliknięcie „Obserwuj” lub wejście w interakcje np. pozostawienie komentarza, wysłanie wiadomości oraz w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora, tj. marketingu własnych produktów lub usług albo obrony przed roszczeniami.
Pozostałe uprawnienia Użytkownika opisane są w niniejszej Polityce Prywatności.
Dane Użytkownika mogą być przekazywane do państw trzecich zgodnie z regulaminem X, zlokalizowanych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. Portal X stosuje mechanizmy zgodności w postaci standardowych klauzul umownych przyjętych przez Komisję Europejską.
W ramach korzystania z portalu X Dane nie będą profilowane i nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w rozumieniu RODO (mając negatywny wpływ na prawa i wolności Użytkownika).
Administrator zaleca zapoznanie się z polityką prywatności portalu TWITTER: https://twitter.com/en/privacy.
DZIAŁALNOŚĆ NA PLATFORMIE INTERNETOWEJ – ZANFIA
Administratorem administruje Danymi Użytkownika na stronie platformy internetowej Zanfia: https://radczyni_tworcow_internetowych.mailingr.co/ (dalej jako Profil).
Administrator współadministruje danymi z dostawcą tej platformy, w szczególności w zakresie danych osób korzystających z platnoformy, śledzących profil Administratora, kupujących konsultacje prawne lub produkty cyfrowe Administratora oraz wchodzących w interakcje z Administratorem. Zakres danych określony jest poniżej. Wynika także z polityki prywatności dostawcy.
Dane osobowe Użytkownika podawane na Profilu będą przetwarzane w celu administrowania i zarządzania Profilem, komunikowania się z Użytkownikiem, wchodzenia w interakcje, kierowania do Użytkownika treści marketingowych i tworzenia społeczności Profilu.
Podstawą ich przetwarzania jest Zgoda Użytkownika, wykonanie umowy i prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na wchodzeniu w interakcje z Użytkownikami i korzystającymi z Profilu. Użytkownik dobrowolnie decyduje się na skorzystanie z Profilu.
Zasady panujące na Profilu są ustalane przez Administratora, jednakże zasady przebywania na tej platformie wynikają z regulaminów platformy.
W każdej chwili, Użytkownik może przestać korzystać z tej platformy. Administrator nie będzie jednak wówczas wyświetlać Użytkownikowi żadnych treści pochodzących od Administratora a związanych z Profilem.
Administrator widzi Dane osobowe Użytkownika, takie jak np. imię, nazwisko czy inne związane z zakupem konsultacji prawnych i produktów cyfrowych. Przetwarzanie pozostałych Danych osobowych dokonywane jest przez platformę i na warunkach zawartych w jego regulaminach.
Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane przez analogiczny okres jak wskazany w niniejszej polityce prywatności w zakresie udzielonej Zgody, wykonania umowy i prawnie uzasadnionego interesu Administratora.
Pozostałe uprawnienia Użytkownika opisane są w niniejszej Polityce Prywatności.
Dane Użytkownika mogą być przekazywane do państw trzecich zgodnie z regulaminem platformy internetowej Zanfia.
Dane te mogą być też profilowane, co pomaga w lepszym spersonalizowaniu oferty reklamowej kierowanej do Użytkownika. Nie będą jednak przetwarzane w sposób zautomatyzowany w rozumieniu RODO (mając negatywny wpływ na prawa i wolności Użytkownika).
Polityka prywatności platformy internetowej Zanfia: https://zanfia.com/pl/privacy-policy/.
BEZPIECZEŃSTWO DANYCH
Dane osobowe Użytkownika są przechowywane i chronione z należytą starannością, zgodnie z wdrożonymi procedurami wewnętrznymi Administratora. Administrator przetwarza informacje o Użytkowniku przy użyciu odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych spełniających wymagania przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisów Ustawy o ochronie danych osobowych oraz RODO. Środki te mają na celu przede wszystkim zabezpieczenie Danych osobowych Użytkowników przed dostępem osób nieupoważnionych.
W szczególności, dostęp do Danych osobowych Użytkowników mają jedynie osoby upoważnione, które są zobowiązane do zachowania tych Danych w tajemnicy lub podmioty, którym powierzono przetwarzanie Danych osobowych na podstawie odrębnej umowy powierzenia Danych.
Użytkownik powinien jednocześnie dochować staranności w zabezpieczeniu swoich Danych osobowych przekazywanych w ramach sieci Internet, w szczególności nie ujawniać swoich danych logowania osobom trzecim, stosować zabezpieczenia antywirusowe oraz aktualizować oprogramowanie.
KIM MOGĄ BYĆ ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH?
Administrator informuje, że korzysta z usług podmiotów zewnętrznych. Podmioty, którym powierza przetwarzanie Danych osobowych (takie jak np. firmy pośredniczące w płatnościach elektronicznych, firmy oferujące usługi księgowe, firmy umożliwiające wysyłkę newsletterów) gwarantują stosowanie odpowiednich środków ochrony i bezpieczeństwa Danych osobowych wymaganych przez przepisy prawa, w szczególności przez RODO.
Administrator informuje Użytkownika, że powierza przetwarzanie Danych osobowych m.in. następującym podmiotom:
- dostawcy MailerLite – w celu wysyłki Newslettera i korzystania z systemu mailingowego,
- Taxxo – w celu wystawienia dokumentów księgowych,
- SumUp – w celu obsługi systemu płatności i transakcji elektronicznych,
- innym radcom prawnym lub adwokatom, a także aplikantom radcowskim lub adwokackim obowiązanym do zachowania tajemnicy zawodowej jedynie w celu umożliwienia zastępstwa radcy prawnego,
- innym zleceniobiorcom lub podwykonawcom zaangażowanym do obsługi technicznej, administracyjnej, lub do świadczenia pomocy prawnej na rzecz Administratora i jego klientów, np. pomocy księgowej, kadrowej, informatycznej, graficznej, prawnej itd.
Dane osobowe mogą być także udostępniane innym odbiorcom m.in. urzędom np. urzędowi skarbowemu – w celu realizacji obowiązków prawno-podatkowych związanych z rozliczeniami i księgowością.
Podmioty, które przetwarzają Dane osobowe, tak jak Administrator, zapewniają zachowanie standardów europejskich w zakresie ochrony Danych osobowych, w tym standardy wyznaczane przez akty prawne i decyzje Komisji Europejskiej i stosują mechanizmy zgodności także przy przekazywaniu Danych poza EOG (Europejski Obszar Gospodarczy).
CZY ADMINISTRATOR POWOŁAŁ INSPEKTORA OCHRONY DANYCH?
Administrator Danych Osobowych niniejszym informuje, że nie powołał Inspektora Ochrony Danych Osobowych (IODO) i wykonuje samodzielnie obowiązki związane z przetwarzaniem Danych osobowych. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, iż jego Dane osobowe mogą być przekazywane uprawnionym organom państwowym w związku z prowadzonymi przez nie postępowaniami, na ich żądanie i po spełnieniu przesłanek potwierdzających niezbędność pozyskania od Administratora tych Danych.
CZY ADMINISTRATOR PROFILUJE DANE UŻYTKOWNIKA?
Dane osobowe Użytkownika nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, mających wpływ na prawa i obowiązki czy wolności Użytkownika w rozumieniu RODO, ani profilowane.
§ 4 FORMULARZE
Administrator stosuje następujące rodzaje Formularzy w ramach Strony:
1.Formularz zapisu na Newsletter – wymaga podania w odpowiednim miejscu swojego imienia i adresu e-mail. Pola te są obowiązkowe. Następnie Użytkownik, w celu dodania jego adresu e-mail do bazy subskrybentów Administratora, musi potwierdzić chęć zapisu. Uzyskane w ten sposób Dane są dodawane do listy mailingowej w celu wysyłania Newslettera.
Subskrypcja/zapis oznacza, że Użytkownik zgadza się z niniejszą Polityką Prywatności oraz wyraża Zgodę na wysyłanie mu informacji marketingowych i handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej np. wskazanego adresu e-mail.
Poprzez zapis na Newsletter Użytkownik wyraża również Zgodę na wykorzystywanie przez Administratora telekomunikacyjnych urządzeń końcowych Użytkownika (np. telefonu, tabletu, komputera) w celu marketingu bezpośredniego produktów i usług Administratora oraz przedstawiania Użytkownikowi informacji handlowych.
Powyższe Zgody są dobrowolne, jednakże konieczne do korzystania z usługi wysyłki Newslettera, w tym m.in. do informowania o usługach, nowych wpisach blogowych, produktach, promocjach i rabatach oferowanych przez Administratora lub produktach osób trzecich polecanych przez niego. Zgody mogą zostać w każdej chwili wycofane, co spowoduje zaprzestanie wysyłania Newslettera zgodnie z zasadami zawartymi w niniejszej Polityce Prywatności.
Newsletter jest wysyłany przez czas nieokreślony, od chwili aktywacji do czasu wycofania Zgody. Po wycofaniu Zgody, Dane Użytkownika mogą być przechowywane w bazie newsletterowej jeszcze przez okres do 3 lat, w celu wykazania faktu udzielenia przez Użytkownika Zgody na komunikację poprzez Newsletter, działań Użytkownika (otwieralności e-maili) oraz chwili jej wycofania, a także ewentualnych związanych z tym roszczeń, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Wysyłka Newslettera może zostać zaprzestana w przypadku niewykazania przez Użytkownika aktywności przez minimum 6 miesięcy od rozpoczęcia świadczenia usługi Newsletter lub od odczytania ostatniej wiadomości e-mail (wysłanego Newslettera). W takim przypadku, Administrator usunie Dane Użytkownika z systemu do wysyłki Newslettera (dostawcy). Użytkownik nie będzie uprawniony do otrzymania żadnej wiadomości od Administratora, chyba że zdecyduje się ponownie zapisać w formularzu zapisu na Newsletter lub skontaktuje się z Administratorem w inny, wybrany w tym celu sposób.
System mailingowy wykorzystywany do wysyłki Newslettera odnotowuje wszelką aktywność i podejmowane działania Użytkownika związane z przesyłanymi do niego e-mailami (data i godzina otwarcia wiadomości, kliknięcia w linki, moment wypisania się, itp.).
Administrator może także prowadzić remarketing na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora, polegający na promocji i reklamie usług kierowany do osób zapisanych na Newsletter, w ten sposób, że podane adresy e-mail subskrybentów zostają wgrane do narzędzia marketingowego oferowanego przez Meta Platforms Ireland Limited, tzw. menedżera reklam, a następnie kierowana jest do nich reklama utworzona przez Administratora lub osoby upoważnione, poprzez konto reklamowe Administratora, pod warunkiem, że subskrybenci Newslettera są jednocześnie użytkownikami platformy Facebook (posiadają tam założone konto). Każdorazowo Dane te są kasowane po zakończeniu kampanii reklamowej. W przypadku realizacji kolejnej kampanii reklamowej wgrywana jest do narzędzia zaktualizowana baza subskrybentów). Dokładna informacja o tzw. grupach niestandardowych odbiorców, zasady hashowania danych oraz przetwarzania tymi Danymi znajdują się w polityce prywatności portalu Facebook pod tym linkiem https://www.facebook.com/legal/terms/customaudience# oraz https://www.facebook.com/legal/terms/dataprocessing, a Administrator zaleca zapoznanie się z tymi zasadami przez każdego Użytkownika i subskrybenta.
2. Formularz kontaktowy – umożliwia wysłanie wiadomości do Administratora i kontakt z nim drogą elektroniczną. Dane osobowe w postaci imienia, nazwiska, adres e-mail, numer kontaktowy oraz dane podane w treści wiadomości, przetwarzane są przez Administratora zgodnie z niniejszą Polityką Prywatności w celu kontaktu z Użytkownikiem i za jego Zgodą.
Po zakończeniu kontaktu z Użytkownikiem Dane mogą być archiwizowane, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora. Administrator nie jest w stanie określić dokładnego okresu archiwizacji, a tym samym usunięcia wiadomości. Jednakże, maksymalny okres nie będzie wynosić dłużej niż terminy przedawnienia roszczeń wynikające z przepisów prawa, chyba że dojdzie do kontaktu z Użytkownikiem albo gdy przetwarzanie odbywa się na innej podstawie prawnej (np. do czasu wycofania Zgody).
3. Formularz systemu umożliwiający pozostawienie komentarzy w sekcji Blog – Wszelkie Dane w formularzu komentarzy Użytkownik podaje dobrowolnie, jeżeli chce taki komentarz pozostawić. Umieszczając komentarz wyraża Zgodę na przetwarzanie tych Danych. Są to: nazwa, e-mail, nazwa witryny internetowej, numer IP. Niektóre Dane oznaczone jako obowiązkowe muszą zostać wpisane, jeżeli Użytkownik chce skorzystać z możliwości pozostawienia komentarza.
Podanie adresu e-mail jest dobrowolne, ale niezbędne w celu wykluczenia spamu lub/i wyświetlenia avatara Użytkownika. Nie jest on udostępniany podmiotom trzecim.
Administrator nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez czytelników Strony i bloga. Administrator zastrzega sobie prawo do niezamieszczania komentarzy o charakterze spamu, obraźliwych, zawierających wulgarne lub obraźliwe zwroty, treści niezgodne z prawem lub zawierające jakiekolwiek linki do innych stron umieszczone bez jego Zgody.
4. Formularz zamówienia w Platformie Internetowej Zanfia – Składając zamówienie w Sklepie internetowym Administratora w Platformie Internetowej Zanfia Użytkownik musi podać określone Dane zgodnie z zasadami zawartymi w regulaminie sprzedaży w celu realizacji zamówienia, realizacji obowiązków prawnych nałożonych na Administratora, rozliczeń, rozpatrywania roszczeń, w celach statystycznych i archiwalnych, a także w celu marketingu bezpośredniego w stosunku do klientów, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora.
Są to głównie: imię, nazwisko, nazwa firmy, NIP, adres zamieszkania lub siedziba firmy, ewentualnie adres do doręczeń, adres e-mail. Jeżeli Użytkownik posiada już konto użytkownika w sklepie to wówczas wystarczy podanie loginu (lub adresu e-mail) oraz hasła i zalogowanie się na swoje konto, a następnie dokonanie dalszych kroków związanych z zamówieniem.
Administrator przechowuje Dane przez czas realizacji zamówienia czy usługi, a po jej wykonaniu przez okres niezbędny do ochrony przed roszczeniami. Ponadto, przez czas wskazany przepisami prawa np. podatkowego (m.in. okres przechowywania faktur).
5. Formularz rejestracyjny założenia konta Użytkownika w Platformie Internetowej Zanfia – Użytkownik ma możliwość założenia konta w Sklepie internetowym i w tym celu powinien dokonać odpowiedniej rejestracji i podania Danych na platformie internetowej Zanfia: imię, nazwisko, adres e-mail, adres zamieszkania, adres siedziby firmy, NIP, a następnie hasła.
Założenie konta odbywa się na zasadach podanych w regulaminie sprzedaży i jest usługą świadczoną drogą elektroniczną. Zasady utrzymywania konta oraz jego ewentualnego usunięcia zawarte są w regulaminie.
Obowiązkowe są Dane oznaczone jako takie i bez ich podania nie będzie możliwe założenie konta Użytkownika. Podanie pozostałych Danych jest dobrowolne.
Administrator może powierzać przetwarzanie Danych osobowych podmiotom trzecim bez odrębnej Zgody Użytkownika (na podstawie umowy powierzenia). Dane pozyskane z formularzy nie mogą być przekazywane podmiotom trzecim. Każdorazowo należy zapoznać się z ich polityką prywatności, dostępną u dostawców tych usług, na ich stronach internetowych.
§ 5 WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI I PRAWA AUTORSKIE
1. Charakter publikowanych treści
Treści przedstawione na Stronie nie stanowią porad prawnych, podatkowych, finansowych ani innych specjalistycznych (np. edukacyjnych) i nie odnoszą się do konkretnego stanu faktycznego. Jeśli Użytkownik chce uzyskać pomoc prawną w konkretnej sprawie, powinien skontaktować się z Administratorem na podane dane kontaktowe. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za wykorzystanie treści zawarte na Stronie oraz za działania i zaniechania podejmowane na ich podstawie.
2. Ochrona praw autorskich i praw pokrewnych
Treści zamieszczone na Stronie, w tym teksty, grafiki, zdjęcia, nagrania wideo, materiały edukacyjne, kody źródłowe oraz wszelkie inne publikacje, stanowią przedmiot ochrony na podstawie ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Administrator nie wyraża zgody na kopiowanie, reprodukowanie, rozpowszechnianie lub wykorzystywanie tych treści w całości lub w części bez jego wyraźnej, uprzedniej Zgody. Wyjątek stanowią sytuacje dopuszczalne przez przepisy prawa, takie jak dozwolony użytek osobisty lub cytowanie w granicach przewidzianych w przepisach.
W przypadku cytowania fragmentów treści umieszczonych na Stronie, wymagane jest:
– oznaczenie autora lub źródła treści,
– wskazanie pełnej nazwy Administratora,
– umieszczenie aktywnego, klikalnego linku do pełnego materiału źródłowego na Stronie Administratora.
Jakiekolwiek naruszenie powyższych zasad może skutkować odpowiedzialnością cywilną i karną zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Administrator zastrzega sobie prawo do dochodzenia roszczeń z tytułu naruszenia praw autorskich, w tym do żądania stosownego odszkodowania.
3. Eksploracja tekstów i danych (TDM)
Eksploracja tekstów i danych (TDM), czyli analiza wyłącznie przy zastosowaniu zautomatyzowanej techniki służącej do analizowania tekstów i danych w postaci cyfrowej w celu wygenerowania określonych informacji, obejmujących w szczególności wzorce, tendencje i korelacje może podlegać w ramach Strony ograniczeniom i wymagać uzyskania zgody Administratora.
Jeśli treści dostępne na Stronie są wykorzystywane do eksploracji danych w celach komercyjnych, Użytkownik zobowiązany jest do uzyskania uprzedniej zgody Administratora.
Eksploracja tekstów i danych może być dozwolona bez zgody Administratora wyłącznie w celach naukowych i badawczych, pod warunkiem że korzystanie z treści nie prowadzi do naruszenia praw autorskich oraz jeżeli czynności te nie są dokonywane w celu osiągnięcia bezpośredniej lub pośredniej korzyści majątkowej.
4. Odpowiedzialność Administratora jako dostawcy usług internetowych
Administrator dokłada należytej staranności w celu wykrycia i usunięcia treści generowanych przez użytkowników (np. komentarze, posty) naruszających prawa autorskie podmiotów trzecich, w ramach Strony. Dotyczy to także działań Użytkownika w ramach mediów społecznościowych opisanych w niniejszej polityce.
Jeśli Użytkownik zamieszcza na Stronie treści, których nie jest autorem lub nie posiada do nich praw, ponosi pełną odpowiedzialność za ewentualne naruszenia przepisów prawa.
W przypadku zgłoszenia naruszenia prawa autorskiego Administrator może:
– usunąć treści naruszające przepisy,
– zablokować dostęp do nich,
-przekazać informacje o naruszeniu właściwym organom lub właścicielowi praw autorskich.
Użytkownik ma prawo do odwołania się od decyzji dotyczącej usunięcia jego treści w ramach procedury określonej przez Administratora.
Komentując i publikując treści na profilach Administratora na platformach społecznościowych, Użytkownik udziela Administratorowi niewyłącznej licencji na korzystanie z tych treści w zakresie wynikającym z funkcjonalności danej platformy oraz przez czas publikacji tych treści, do momentu ich usunięcia przez Użytkownika.
Administrator może moderować, ukrywać lub usuwać komentarze oraz treści Użytkowników, jeśli: naruszają one regulamin platformy społecznościowej, zawierają treści obraźliwe, wulgarne, dezinformacyjne lub niezgodne z prawem, stanowią reklamę, spam lub promują nielegalne działania, naruszają prawa autorskie, w tym kopiują treści Administratora bez jego zgody.
Użytkownicy, którzy wielokrotnie naruszają zasady publikacji treści, mogą zostać zablokowani i pozbawieni możliwości komentowania oraz interakcji ze Stroną Administratora.
Administrator nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane przez Użytkowników na profilach społecznościowych, jednak może usuwać materiały niezgodne z regulaminem oraz zgłaszać naruszenia do dostawcy platformy.
Platformy społecznościowe (Meta, YouTube, LinkedIn) są zobowiązane do przestrzegania przepisów o ochronie praw autorskich oraz usuwania treści naruszających prawa autorskie Administratora.
Administrator może zgłaszać naruszenia platformom, a w przypadku braku reakcji dochodzić swoich praw na drodze sądowej lub w ramach procedur przewidzianych w regulaminach platform.
Użytkownicy powinni przestrzegać regulaminów platform społecznościowych dotyczących praw autorskich i nie publikować treści, które mogą naruszać prawa innych osób.
5. Treści umieszczone na Stronie są aktualne na dzień ich zamieszczenia, chyba że wskazano inaczej.
§ 6 TECHNOLOGIE
W celu korzystania ze strony internetowej Administratora niezbędne jest posiadanie:
- dostęp do Internetu z umożliwiającego do tego urządzenia typu komputer stacjonarny, laptop, inne urządzenie przenośne, w tym także sprzęt umożliwiający komunikację i wypełnianie niezbędnych formularzy w ramach serwisu, np. sprawna klawiatura,
- odpowiednio skonfigurowanej, aktualnej wersji przeglądarki internetowej, obsługującej m.in. pliki typu cookies, np. Microsoft Edge, Opera, Mozilla Firefox, Safari, Google Chrome oraz umożliwiająca przeglądanie stron internetowych,
- aktywne i odpowiednio skonfigurowane konto poczty e-mail (Administrator zaleca, aby Użytkownik sprawdził, czy maile z domeną Serwisu nie trafiają do skrzynki „spam”, „oferty” lub innej niż „główne/odebrane”. Administrator nie ma na to wpływu i jest to zależne od ustawień skrzynki e-mail Użytkownika i/lub dostawcy używanej skrzynki e-mail,
- oprogramowanie umożliwiające odczyt treści w przedstawionych formatach np. pdf., video, mp3, mp4.
§ 7 POLITYKA PLIKÓW COOKIES
1.Podobnie jak większość stron internetowych, Strona Administratora korzysta z tzw. technologii śledzących, czyli plików cookies (“ciasteczek”) co umożliwia ulepszanie Strony pod kątem potrzeb Użytkowników ją odwiedzających.
2. Strona nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
3. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) to dane informatyczne, niewielkie pliki tekstowe, które przechowywane są na urządzeniu końcowym, np. komputerze, tablecie, smartfonie, wtedy, gdy Użytkownik korzysta ze Strony.
4. Mogą to być cookies własne (pochodzące bezpośrednio ze Strony internetowej) oraz cookies podmiotów trzecich (pochodzące z innych stron internetowych niż Strona).
5. Pliki cookies pozwalają na dostosowanie zawartości Strony internetowej do indywidualnych potrzeb Użytkownika oraz potrzeb innych odwiedzających ją Użytkowników. Umożliwiają również tworzenie statystyk, które pokazują, w jaki sposób Użytkownicy Strony korzystają z niej oraz jak się po niej poruszają. Dzięki temu Administrator może ulepszać Stronę internetową, jej zawartość, strukturę i wygląd.
6. Użytkownik ma prawo zarządzać zgodą na pliki cookies oraz inne technologie śledzące, zgodnie z wymogami Rozporządzenia o Usługach Cyfrowych (DSA) oraz Rozporządzenia AI Act, jeśli na Stronie wykorzystywane są narzędzia oparte o sztuczną inteligencję.
7. Kategorie plików cookies jakie stosuje Administrator:
a) niezbędne – wymagane do działania strony,
b) analityczne – np. Google Analytics.
c) szczegóły związane z plikami cookies znajdują się poniżej oraz w narzędziu do obsługi Zgody na pliki cookies.
8. Administrator stosuje następujące pliki cookies podmiotów trzecich w ramach Strony:
a) Wbudowany kod Google Analytics – w celu analizy statystyk Strony. Google Analytics korzysta z własnych plików cookies do analizowania działań i zachowań Użytkowników Strony. Pliki te służą do przechowywania informacji, np. z jakiej strony Użytkownik trafił na bieżącą stronę internetową. Pomagają udoskonalić Stronę.
Narzędzie to stosowane jest na mocy umowy zawartej z Google Ireland Limited przy czym dostarczane jest przez firmę Google LLC. Działania podejmowane w ramach korzystania z kodu Google Analytics opierają się na prawnie uzasadnionym interesie Administratora polegającym na tworzeniu i korzystaniu ze statystyk, co następnie umożliwia ulepszanie usług Administratora i optymalizację Strony.
W ramach korzystania z narzędzia Google Analytics Administrator nie przetwarza jakichkolwiek Danych Użytkownika, umożliwiających jego identyfikację.
Administrator zaleca zapoznanie się ze szczegółami związanymi z użyciem narzędzia Google Analytics, możliwością wyłączenia kodu śledzącego i ewentualnie zadanie pytań dostawcy tego narzędzia pod linkiem: https://support.google.com/analytics#topic=3544906 lub zapoznanie się z zasadami prywatności pod linkiem: https://policies.google.com/privacy?hl=pl&_ga=2.64139695.1899084027.1676390445-251481724.1675757116.
b) Wtyczki kierujące do social mediów Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn.
Użytkownik po kliknięciu w ikonę danej wtyczki odsyłany jest do strony zewnętrznego dostawcy, w tym wypadku właściciela danego serwisu społecznościowego np. Facebooka. Następnie posiada możliwość kliknięcia “Lubię to” lub „Udostępnij” i polubienia fanpage Administratora, znajdujący się w portalu Facebook lub też bezpośredniego udostępnienia jego treści (postu, artykułu, video, itd.).
Administrator zaleca zapoznanie się z polityką prywatności Facebooka przed założeniem konta w tym portalu. Administrator nie ma wpływu na Dane przetwarzane przez portal Facebook. Od momentu kliknięcia przez Użytkownika w przycisk wtyczki odsyłającej do mediów społecznościowych, Dane osobowe są przetwarzane przez portal społecznościowy np. Facebook, który staje się ich administratorem i decyduje o celach i zakresie ich przetwarzania. Cookies pozostawiane przez wtyczkę Facebooka (lub inne podmioty trzecie) mogą też być aplikowane w urządzeniu Użytkownika po wejściu na Stronę a następnie kojarzone z Danymi gromadzonymi w portalu Facebooka. Użytkownik korzystając ze Strony akceptuje ten fakt. Administrator nie ma wpływu na przetwarzanie Danych przez podmioty trzecie w ten sposób.
Powyższe wskazówki należy odnieść również do obsługi:
Facebook – fanpage znajdujący się pod adresem URL: https://www.facebook.com/mlampartradcaprawnykrakow,
Profilu na portalu społecznościowym Instagram, znajdującego się pod adresem URL: https://www.instagram.com/radczyni_tworcow_internetowych/,
Kanału w serwisie You Tube znajdujący się pod adresem URL: https://www.youtube.com/@radczyni_tworcow_internetowych.
c) You Tube
Serwis YouTube obsługiwany jest przez Google Ireland Limited i pozwala na odtworzenie nagrań znajdujących się na stronach Administratora. You Tube może zapisywać na urządzeniu Użytkownika pliki cookies o odtworzeniach nagrań i przypisuje je do konta Użytkownika na You Tube, jeśli jest zalogowany.
Korzystając z nagrań umieszczonych w portalu YouTube, Użytkownik korzysta z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Google Ireland Limited. Szczegóły w zakresie przetwarzania Danych osobowych przez You Tube zawiera polityka prywatności i regulamin tego portalu: https://policies.google.com/privacy i https://www.youtube.com/t/terms.
d) Cookie Notice & Compliance – zarządzanie plikami cookies
Strona internetowa Administratora wykorzystuje narzędzie do zarządzania zgodą na cookies – Cookie Notice & Compliance. Narzędzie to pozwala użytkownikowi na świadome zarządzanie swoimi preferencjami dotyczącymi plików cookies, umożliwiając:
- wyrażenie zgody na konkretne kategorie plików cookies,
- odrzucenie zbędnych cookies,
- zmianę decyzji w dowolnym momencie.
Jak działa Cookie Notice & Compliance? Po pierwszej wizycie na Stronie użytkownikowi wyświetla się baner cookies, za pomocą którego może wybrać, na jakie pliki cookies wyraża zgodę. W dowolnym momencie użytkownik może zmienić swoje ustawienia za pomocą zakładki „Ustawienia plików cookies”, znajdującej się w stopce Strony.
Podmiotem przetwarzającym dane jest: Humanityco. Link do polityki prywatności: https://cookie-compliance.co/privacy-policy/. Przechowuje decyzję Użytkownika o zgodzie przez 30 dni, po czym ponownie prosi o jej wyrażenie.
Użytkownik jest uprawniony do:
- zmiany ustawień cookies w dowolnym momencie,
- zgłoszenia skargi na sposób przetwarzania danych przez Cookie Notice & Compliance,
- wycofania zgody na cookies bez wpływu na wcześniejsze przetwarzanie danych.
9. Administrator ponownie zaleca zapoznanie się z polityką prywatności każdego z dostawców powyższych usług w celu poznania możliwości dokonywania zmian i ustawień, zapewniających ochronę praw Użytkownika.
10. W ramach Strony stosowane są dwa rodzaje plików cookies: sesyjne, które usuwane są po zamknięciu przeglądarki, opuszczeniu strony internetowej, oraz stałe, które są przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika, co umożliwia rozpoznanie przeglądarki przy kolejnym wejściu na Stronę, przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
11. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Strony. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
12. Administrator informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies (wyłączenie ich, ograniczenie) mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na Stronie i utrudnić jej funkcjonowanie.
13. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.
14. W ramach ustawień przeglądarki internetowej Użytkownik może usunąć pliki cookies pochodzące ze Strony lub Sklepu internetowego, lub od dostawców Administratora, poprzez wprowadzenie zmian do swoich ustawień przeglądarki internetowej w dowolnym momencie. Sposób usunięcia plików cookies będzie różny w zależności od używanej przez Użytkownika przeglądarki internetowej. Informacje o sposobie usunięcia cookies są dostępne w zakładce „Pomoc” w wybranej przeglądarce internetowej.
15. Usunięcie plików cookies nie jest jednoznaczne z usunięciem Danych osobowych przez Administratora uzyskanych za pośrednictwem plików cookies.
§ 8 ZGODA NA COOKIES
Podczas pierwszego wejścia na Stronę Użytkownik musi wyrazić Zgodę na cookies lub podjąć inne, możliwe działania wskazane w komunikacie, żeby móc dalej korzystać z zawartości Strony. Korzystanie ze Strony oznacza wyrażenie Zgody. Jeżeli Użytkownik nie chce takiej Zgody wyrazić – powinien opuścić Stronę. Zawsze też, może zmienić ustawienia swojej przeglądarki, wyłączyć lub usunąć pliki cookies. W zakładce „pomoc” w przeglądarce Użytkownika znajdują się niezbędne informacje.
§ 9 LOGI SERWERA
1. Korzystanie ze Strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywana jest Strona.
2. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera. Logi obejmują m.in. adres IP Użytkownika, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym, z jakiego korzysta Użytkownik.
3. Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze.
4. Logi serwera służą do administrowania Stroną, a ich treść nie jest ujawniana nikomu poza osobami i podmiotami upoważnionymi do administrowania serwerem.
5. Administrator nie wykorzystuje w żaden sposób logów serwera do identyfikacji Użytkownika.
Data publikacji Polityki Prywatności: 11.08.2025 r.
Data ostatniej aktualizacji: 11.08.2025 r.